(intervju) Verjetnost katastrofe je velikanska. Mi pa v Bruselj pošiljamo dokumente, da te kap. (intervju) Verjetnost katastrofe je velikanska. Mi pa v Bruselj pošiljamo dokumente, da te kap. Klimatologinja Lučka Kajfež Bogataj je kritična tako do neukrepanja slovenskih vlad kot do gospodarstvenikov, ki zaradi kratkoročnega razmišljanja mižijo pred podnebnimi težavami, ne zdi pa se ji pregrešna niti misel, da bi preverjali, ali nevladne organizacije (tudi okoljske) vedno delujejo v javnem interesu.
Lendava po 100 letih: Slovenska? Madžarska? Oboje, toda - ali cveti? Lendava po 100 letih: Slovenska? Madžarska? Oboje, toda - ali cveti? Na začetku 20. stoletja je bilo v Lendavi tri četrtine prebivalstva madžarskega, danes je slika obrnjena. V podjetništvu so bili posebej močni Judi, danes pa Lendavčani delajo v podjetjih s kapitalom različnega izvora. Gospodarstvo, ki se sicer pobira, pa je še daleč od nekdanjih zlatih časov.
Filmarka, ki se je odločila, da ne bo luzerka Filmarka, ki se je odločila, da ne bo luzerka Urša Menart je lani na Festivalu slovenskega filma postala prva slovenska filmska režiserka z vesno za najboljši slovenski film Ne bom več luzerka. In tako kot glavna junakinja se je odločila, da bo stvari vzela v svoje roke ter se kljub težkim delovnim razmeram prav nič luzersko posvetila filmu.

Volkswagen je financiral raziskave z dizelskimi izpuhi na ljudeh in opicah

Čas branja: 1 min
01.02.2018  21:00
Volkswagen je financiral raziskave z dizelskimi izpuhi na ljudeh in opicah
Omajan ugled nemške avtomobilske industrije zaradi prikrojevanja meritev izpustov dizelskih motorjev je izbruh nove afere zaradi preizkušanja posledic vdihavanja dizelskih izpuhov na opicah in ljudeh še dodatno načel.

Obveščaj me o novih člankih:  

Potem ko se je nemški avtomobilski velikan Volkswagen proti koncu leta 2015 zaradi sistemskega prirejanja meritev izpustov dizelskih motorjev ujel v afero Dieselgate, enega največjih škandalov v avtomobilski industriji, so zdaj nemški mediji razkrili, da so trije nemški avtomobilski velikani – Volkswagen, Daimler in BMW – financirali raziskave, v katerih so na živalih in tudi skupini 25 ljudi preverjali, kakšne so posledice vdihavanja dušikovih oksidov.

Po pisanju nemških medijev so v okviru zdaj razpuščene evropske raziskovalne skupine za okolje in zdravje v prometnem sektorju EUGT leta 2012 v univerzitetni bolnišnici v Aachnu merili učinke vdihovanja dušikovih oksidov na skupini 25 ljudi. Ameriški New York Times pa je ob tem poročal, da je ista skupina leta 2014 v ZDA poskuse opravljala na opicah v komori, kamor so jih zaprli in jim dovajali dušikove okside. Pri EUGT testiranja namreč niso izvajali sami, temveč so ga naročili pri podizvajalcih. Namen študij je po poročanju NYT bil, da bi s testiranjem ubranili uporabo dizelskih motorjev, potem ko so leta 2012 pri Svetovni zdravstveni organizaciji dizelske izpuste uvrstili med rakotvorne.

Družba Volkswagen se je konec tedna opravičila za poskuse na živalih, v sodelovanju z družbo Daimler pa sporočajo, da so šokirani nad izvajanjem raziskav ter da so jih sicer sofinancirali, a niso vedeli, da bodo izpeljane tako, kot so bile. Iz BMW so vpletenost v sofinanciranje raziskav zanikali, a so sicer v vseh treh družbah napovedali interne preiskave.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Posel
Posel Delnice Volkswagna – kot da škandala sploh ne bi bilo 2

Testiranje z dizelskimi izpusti so opravljali na opicah in ljudeh, v škandal so se ujeli Volkswagen, Daimler in BMW

AVTO
Posel
Posel Volkswagen je ohranil prvo mesto v svetu 6

Po poročanju nemškega Bild am Sonntag je nemški Volkswagen lani prodal 10,7 milijona avtomobilov in ohranil prvo mesto v svetovni prodaji

AVTO
Novice
Novice Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem

Nemška avtomobilska znamka Volkswagen je lani dosegla vsaj dva pomembna mejnika, v svetu je prvič presegla proizvodnjo šest milijonov...

AVTO
Posel
Posel Preobrat v Volkswagnu, milijardne naložbe v elektriko in storitve mobilnosti

Volkswagen bo pretresel nemške tovarne in večino sredstev namenil za razvoj novih tehnologij, predvsem za električne avtomobile

FINANCE
Članki
Članki (v grafih) Evropski dolgovi: kaj se je spremenilo v letu dni in kje je Slovenija 15

Slovenija je precej zmanjšala svojo relativno zadolženost (obseg javnega dolga v deležu od BDP), vendar pa je nominalni obseg dolga...

FINANCE
Zakaj dvig minimalne plače in ne znižanje DDV? 2

Če hočete skregati ekonomista levega oziroma desnega prepričanja, jima postavite vprašanje o dvigu minimalne plače