Mestne oblasti v Stuttgartu, Düsseldorfu in drugih nemških mestih bodo v boju za čistejši zrak smele omejiti oziroma prepovedati promet s starejšimi dizelskimi vozili na še posebej onesnaženih mestnih območjih. Tako je odločilo zvezno upravno sodišče v Leipzigu, ki je mestom naložilo, naj izvedejo revizijo okoljskih načrtov in v tem okviru preverijo, ali so takšni omejevalni ukrepi proporcionalni.
Zvezno upravno sodišče v Leipzigu se je presoje lotilo na temelju dveh pritožb: nemški zvezni deželi Baden–Württemberg in Severno Porenje - Vestfalija sta se pritožili zoper odločitev oblasti v svojih glavnih mestih Stuttgartu in Düsseldorfu, da omejijo promet s starejšimi vozili na dizelski pogon. V vodstvih zveznih dežel so zagovarjali prepričanje, da odločitev o takih omejitvah ni stvar lokalne, temveč zvezne ravni. Konkretno je zvezno upravno sodišče presojalo, ali za omenjeno omejitev oziroma prepoved obstaja pravna podlaga.
Pri načrtovanih ukrepih za omejitev oziroma (občasne) prepovedi prometa v nemških mestih so v nemilosti dizelska vozila s starejšimi motorji (do vključno motorja EURO 5), medtem ko se izvzemajo vozila z motorji EURO 6 (standard EURO 6 je bil uveden septembra 2015).
Med bolj onesnaženimi v Nemčiji je prav mesto Stuttgart, kjer imata med drugim sedež tudi avtomobilski družbi Daimler in Porsche, poleg Stuttgarta pa se nizajo še Berlin, Düsseldorf, Hamburg, Köln, München in nekatera druga mesta, ki prav tako razmišljajo o omejitvi prometa z dizelskimi vozili.