Rekreacija v naravi cveti - kako znamo s tem služiti Slovenci Rekreacija v naravi cveti - kako znamo s tem služiti Slovenci Leta 2017 je bilo rekreativcev na prostem po svetu 566 milijonov, leta 2023 jih bo po ocenah že 1,26 milijarde, ki bodo samo prek spleta za opremo porabili 75 milijard evrov. Kako uspešno ta val lovimo pri nas?
Urška Velikonja, kandidatka za vodstvo ameriške SEC: Če bi Trump nehal tvitati, bi bil gotovo še enkrat izvoljen Urška Velikonja, kandidatka za vodstvo ameriške SEC: Če bi Trump nehal tvitati, bi bil gotovo še enkrat izvoljen Urška Velikonja, Georgetown Univerza: Trump s tvitanjem neumnosti in razpihovanjem sovraštva sam sebi meče polena pod noge. Če se gospodarska rast ustavi, nima možnosti. Treba je tudi vedeti, da se v ozadju gospodarske rasti skrivajo zelo različne številke.
Katere novosti lahko pričakujemo v pametnih mobilnikih, ki prihajajo jeseni Katere novosti lahko pričakujemo v pametnih mobilnikih, ki prihajajo jeseni Samsung je z zdaj že tradicionalno predstavitvijo linije galaxy note sredi poletja odprl jesensko prerivanje, kdo bo na trg poslal najboljši pametni telefon.

Odgovor na komentar Rudija Klanjška Javni sektor, kultura zmerjanja in fašizem (Manager, št. 10, 9. marca 2018)

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
 
Čas branja: 3 min
15.03.2018  21:00
Odgovor na komentar Rudija Klanjška Javni sektor, kultura zmerjanja in fašizem (Manager, št. 10, 9. marca 2018)

Obveščaj me o novih člankih:  

Nerealne zahteve sindikatov v javnem sektorju, katerih uresničitev bi pomenila skoraj milijardno povečanje mase plač v javnem sektorju, so sprožile vrsto polemik. Medtem ko so odzivi iz gospodarstva razumljivo zaskrbljeni in ogorčeni, pa iz javnega sektorja prihajajo množični odzivi podpore. Slovenija se deli, kot že tolikokrat, na naše in nenaše, in kot je ob takih prilikah tudi v teh krajih običajno, se zaostruje tudi os napadov na drugače misleče. Ampak, to, kar si je privoščil Rudi Klanjšek 1. marca v Managerju, pa presega meje dopustnega, da strpnosti do drugače mislečih v polemikah niti ne omenjam. Nasprotovanje povečanju plač, ki ga je med drugimi sporočila tudi Gospodarska zbornica Slovenije prek posebne animacije z vlakcem, je vrgel v isti koš z vsemi drugimi, citiram: »... odsotnostmi kritičnega mišljenja, ki v kontekstu zaslepljene vere v prave in dokončne rešitve (ki to nikoli niso) vodi do normalizacije nedopustnega in nepredstavljivega, do fašizma«. (konec citata)

Večkrat je bilo potrebno prebrati, da sem dojel, da docent doktor (filozofije) Rudi Klanjšek argumente proti enormnemu dvigu plač v javnem sektorju postavlja ob bok dokumentom, ki so razstavljeni v Muzeju holokavsta v ZDA, argumentacijsko popačitvijo, preizpraševanjem banalnosti zla, nedelovanjem demokracije, hipernacionalizmom in podobnim, kar zaznamuje filozofske razprave o fašizmu in totalitarizmu. Zakaj se je odločil, da s tako nepoštenim, navijaškim in ideološkim pristopom napade neke argumente, mi ni uspelo ugotoviti, vsekakor pa ga bo ta ideološki zmazek spremljal še dolgo časa na njegovi življenjski in profesionalni poti. Namreč, pisati proti kulturi zmerjanja, hujskaštvu in senzacionalizmu v družbi in ga istočasno uporabljati za svoje protiargumente proti drugačnim stališčem je najvišja stopnja licemerstva.

Klanjšek pa poleg ideološkega napada na stališča proti enormnemu povečanju javnih plač navaja tudi nekaj neresnic in napačnih informacij, ki jih je potrebno podrobneje osvetliti. V stališčih GZS, ki so bila oblikovana do zahtev po višjih plačah v javnem sektorju, nikjer ni implicitnega stališča, kaj šele zapisanega, da javnega sektorja v Sloveniji ne rabimo, da je le breme gospodarstva. Pač pa je bilo tudi z vlakcem eksplicitno opozorjeno, da gospodarstvo in družba enormnega povečanja mase plač v javnem sektorju ne prenese oz. da bodo posledice zelo hude. Da bi bilo to povečanje pokrito bodisi z višjimi davki ali pa na račun znanosti, izobraževanja, infrastrukture in drugih javnih storitev, ki se financirajo s proračunom.

Klanjšek tudi trdi, da slovenski javni sektor ni ne preobsežen niti stroškovno neučinkovit. Po podatkih Eurostat in OECD smo v Sloveniji z velikostjo javnega sektorja nad povprečjem, seveda pa imajo nekatere države tudi večji javni sektor kot Slovenija. Nima ga pa nobena od nam primerljivih – približno enako razvitih držav, kot so recimo države iz t. i. višegrajske skupine. Predvsem pa v Sloveniji že sedaj, brez morebitne dodatne milijarde, porabimo za plače v javnem sektorju več, kot v povprečju porabijo v EU, in bistveno več (skoraj dva odstotka BDP) kot nam primerljive države. O stroškovni neučinkovitosti javnega sektorja ne poznam nobene verodostojne analize, zato si tudi ne upam trditi, da je kar generalno javni sektor v celoti neučinkovit. Vendar pa številna javna razkritja o praksi javnega naročanja, povezani s preplačevanjem, čakalnimi vrstami, neenakomerno obremenjeno mrežo različnih javnih služb, zapletenimi in dolgotrajnimi administrativnimi postopki, dodatki za pripravljenost itd., opravičujejo oceno, da potrebujemo ne le spremembo, temveč tudi reformo javnega sektorja.

A teh slabosti višja sredstva za javni sektor ne rešujejo, pač pa le pometajo neprijetna dejstva pod preprogo. Naravnost neverjetno pa je, kako površno povzema analizo evropske centralne banke, da je za zmanjšanje javnega dolga bolj učinkovito dvigovanje davkov kot pa krčenje javnih izdatkov. Če bi taka usmeritev podpirala keynesijanski razvojni model, bi jo še lahko razumeli, če pa jo avtor uporablja v kontekstu napada na nasprotnike enormnega povečanja plač v javnem sektorju, pa imamo veliko težavo. Kot bi ogenj skušali pogasiti z bencinom. Bomo dvigovali davke in kredite za tekočo porabo, za potrošnjo kitajskih in drugih uvoženih produktov?

V Sloveniji potrebujemo močnejšo polemiko o razvojnih vprašanjih. Vendar pa ta ne bo koristna, če bo temeljila na diskvalifikaciji drugače mislečih in če bodo ideološki argumenti močnejši od objektivnih, stvarnih dejstev.

Samo Hribar Milič, izvršni direktor Gospodarske zbornice Slovenije



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Ena Slovenija proti drugi Sloveniji – kdo bi v resnici moral stavkati 47

Kakšna je razlika med plačami v javnem in zasebnem sektorju, kje so ljudje ostajali brez služb in koliko pravzaprav hočejo sindikati?

FINANCE
Dileme slovenskih javnih plač 15

Število zaposlenih in masa plač v javnem sektorju še nikoli nista bila tako velika kot danes

FINANCE
Članki
Članki Kam pelje surovinski in valutni vlak smrti 2

Negotovost ali kaj nas čaka po sobotnih napadih ZDA, Velike Britanije in Francije?

FINANCE
Članki
Članki (v grafih) Evropski dolgovi: kaj se je spremenilo v letu dni in kje je Slovenija 15

Slovenija je precej zmanjšala svojo relativno zadolženost (obseg javnega dolga v deležu od BDP), vendar pa je nominalni obseg dolga...

FINANCE
Članki
Članki Evrska dilema: naj bo odločanje bolj ali manj centralizirano 10

So fiskalna pravila lahko zgolj enostavna in stroga ali pa na drugi strani prožna in zapletena? Obstaja vmesna pot? In zakaj nekdanji šef...