Manager

Turški Cengiz je z naskokom najcenejši

Izpostavljamo

FINANCE
Manager
Pogled v 2024 - gospodarske napovedi na enem mestu
Manager
ManagerRedakcija Finance Managerja Pogled v 2024 - gospodarske napovedi na enem mestu
FINANCE
Manager
TOP 101 na enem mestu
Manager
ManagerBojana Humar TOP 101 na enem mestu

Kdo je prvi med največjimi in najboljšimi, kdo je presenečenje med novinci, kdo je z devetimi zaposlenimi ustvaril 80 milijonov dobička, kdo bo letos vlagal in zaposloval, kdo je skopal največjo luknjo …

22.03.2018 21:00
Čas branja: 1 min
Turški Cengiz je z naskokom najcenejši
Predor Karavanke, ki ga je zgradil SCT Ivana Zidarja, smo odprli leta 1991. To je edini enocevni predor na avtocestnem omrežju v Sloveniji.

Najugodnejšo ponudbo za gradnjo slovenskega odseka predora Karavanke je oddal turški gradbeni velikan Cengiz Insaat, ki bi predor zgradil za 89,2 milijona evrov. Pri Darsu so sicer doslej vrednost gradbenih del projekta ocenjevali na 121,5 milijona evrov, vrednost celotnega projekta pa na približno 156 milijonov evrov. Razlike med najcenejšo in najdražjo ponudbo so kar 50 milijonov evrov, enako kot na avstrijski strani, kjer se ponudbe gibljejo od 89,9 do 140,3 milijona evrov.

Na avstrijski strani je sicer predor nekoliko daljši: od skupno 7,9 kilometra predora sta 4.402 metra na avstrijski strani, 3.546 metrov pa na slovenski strani. Kljub temu naj bi še iz časov Ivana Zidarja slovenski del predora veljal za geološko zahtevnejšega. Na slovenski strani je treba zgraditi tudi viadukt in približno 600 metrov dovozne ceste. Z oceno, da je slovenski del zahtevnejši, pa se ne strinjajo pri švicarskem gradbincu Implenia. V Avstriji je Implenia oddala najvišjo ponudbo, gradili bi za 140,3 milijona evrov, slovenski odsek pa bi zgradili za 114,8 milijona evrov.

Najcenejši ponudnik za avstrijski del predora je konzorcij Swietelsky Tunnelbau in Swietelsky Baugesellschaft, ki bi gradil za 89,9 milijona evrov. In kdo je turški ponudnik Cengiz Insaat? Gre za istanbulsko družbo, ki se uvršča med največja gradbena podjetja v Turčiji. Gradijo avtoceste, mostove, viadukte, predore, podzemno železnico, železnice, hidro­elektrarne in letališča. Najdemo jih tudi v konzorciju turških gradbincev, ki gradijo letališče v Istanbulu za 150 milijonov potnikov, ki bo največje na svetu, stalo pa bo med 22 in 25 milijardami evrov. Cengiz Insaat ima sicer gradbišča v Azarbajdžanu, BiH, severnem Iraku in v Kazahstanu. S ponudbo za predor Karavanke so se prvič pojavili na slovenskem gradbenem trgu. Če jim s ponudbo uspe, bo to zanje prva referenca na trgu EU. Druga cev predora Karavanke bo zgrajena leta 2023, vendar bo nato zaradi prenove dve leti zaprta obstoječa cev, tako da bodo promet v obeh ceveh sproščen šele leta 2025.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Nepremičnine
Predor Karavanke: tudi v Sloveniji 50-milijonske razlike v ponudbah. Zakaj?
Nepremičnine
NepremičnineVasilij Krivec Predor Karavanke: tudi v Sloveniji 50-milijonske razlike v ponudbah. Zakaj?

Dars je danes odpiral ponudbe za gradnjo druge cevi predora Karavanke. Zanimivo je, da smo dobili povsem enak razpon cen kot na avstrijski strani predora: od 89 do 140 milijonov evrov.

FINANCE
Transport in logistika
(video) Kako nas bo nov sistem katapultiral skozi predore 200 kilometrov na uro
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija (video) Kako nas bo nov sistem katapultiral skozi predore 200 kilometrov na uro 3

Elon Musk ima idejo, da bi vozila namestili na posebne pladnje, ki nas bodo vozili navpično in vodoravno

FINANCE
Nepremičnine
Tudi brez drugega tira ogromno dela za gradbince, poslov za več kot milijardo evrov
Nepremičnine
NepremičnineNataša Koražija Tudi brez drugega tira ogromno dela za gradbince, poslov za več kot milijardo evrov 2

Danes bo znano, kdo je najugodnejši ponudnik za gradnjo druge cevi predora Karavanke – ocenjena vrednost gradbenih del je 121,5 milijona evrov

FINANCE
Vlagatelj Maks
Maksov piknik vlagateljev: resna vlagateljska vprašanja ob sproščenem ozračju
FINANCE
Transport in logistika
Bi lahko Elon Musk pocenil gradnjo drugega tira?
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Bi lahko Elon Musk pocenil gradnjo drugega tira? 5

Verižni podjetnik Elon Musk vrta predore pod Los Angelesom in napoveduje, da bo z novo tehnologijo pocenil stroške predorogradnje za več kot faktor 10

FINANCE
Transport in logistika
Top 10 največjih evropskih transportnih projektov
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Top 10 največjih evropskih transportnih projektov

Med projekti, ki jih EU najbolj izdatno finančno podpira, je tudi nekaj najbolj kontroverznih; doslej so pri Evropski komisiji razdelili več kot 22,4 milijarde evrov nepovratnega denarja za transport za obdobje 2014 - 2020

FINANCE
Transport in logistika
V Avstriji so odprli ponudbe za gradnjo druge cevi predora Karavanke, takšne so cene
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija V Avstriji so odprli ponudbe za gradnjo druge cevi predora Karavanke, takšne so cene 1

Asfinag, ki upravlja omrežje avtocest v Avstriji, je dobil sedem ponudb gradbincev, na Darsu bodo ponudbe odpirali jutri

FINANCE
Vlagatelj Maks
(Maks webinar, v živo ob 11. uri) Kaj oblikuje bikovski trg delnic, zlata in kriptovalut
Vlagatelj Maks
DANES V ŽIVO
Vlagatelj MaksVlagatelj Maks (Maks webinar, v živo ob 11. uri) Kaj oblikuje bikovski trg delnic, zlata in kriptovalut

Prisluhnite brezplačnemu pogovoru z vodilnim strokovnjakom Michaelom Howllom, ustanoviteljem CrossBorder Capitala, v živo.