Adria Kombi, organizator prevozov po železnicah, je v sodelovanju z nemškim partnerjem Kombiverker marca uvedel tri redne povezave z vlakom iz Luke Koper do Münchna. Za začetek pričakujejo, da bodo imeli izgubo, v pol leta pa bi lahko že kaj pokazali. »Zdaj je konjunktura in promet raste, tudi v severnih pristaniščih je tovora dovolj. Če bomo pametni, bo dela za vse dovolj,« pravi Rok Svetek, direktor Adria Kombija.
Glavni izziv je nabrati zadostne količine tovora, da lahko ponudijo dobre cene. Koper je sicer približno 250 kilometrov bližje Münchnu kot Hamburg, prednost severne povezave pa je, da je proga čez Nemčijo ravninska. Druga njihova prednost so daljši vlaki. Iz Hamburga proti Münchnu lahko vozijo 750 metrov dolgi vlaki, pri nas pa izogibališča omogočajo največ 505 metrov dolge vlake.
Storitev tržijo predvsem lokalnim bavarskim podjetjem, nekaj tovora pa gre tudi v Hamburg in Duisburg. Lastniki tovora so v glavnem ladjarji in nemški špediterji. V Luki Koper ocenjujejo, da je to zanje pomemben korak naprej, ker doslej niso imeli redne železniške povezave z bavarsko prestolnico. Luka Koper ima sicer največ rednih vlakovnih povezav z Madžarsko in Slovaško, več vlakov na teden pa polnijo tudi za Češko in Poljsko. Vsak teden napolnijo približno 90 parov vlakov, v obe smeri to pomeni 180 kontejnerskih vlakov.