Letališče v Trstu je ta teden dobilo novo železniško in avtobusno postajo, s tem so postali intermodalno vozlišče. Ravno intermodalnost, ki omogoča čim bolj tekočo zamenjavo različnih prevoznih sredstev, je alfa in omega sodobnih logističnih tokov. V zadnjih dveh letih so v letališče v Trstu investirali približno 40 milijonov evrov, v potniški center ter nadkrito povezavo za pešce nad avtocesto do letališča s tekočimi trakovi pa 17 milijonov evrov. Na letališču v Trstu bo ustavljalo 64 vlakov, od tega bo 10 hitrih, kot je Frecciarossa. Postajališče za avtobuse ima 16 peronov.
Bomo lahko šli iz Ljubljane do Ronk z vlakom? Vlaki med Ljubljano in Trstom ne vozijo že od leta 2011. Slovenske in italijanske železnice se sicer o vnovični uvedbi usklajujejo že dalj časa, po zadnjih informacijah naj bi povezavo spet dobili septembra - s pomočjo subvencij na obeh straneh. Do Trsta naj bi jeseni uvedli po dva vlaka na dan v obe smeri, vsaj eden izmed teh pa naj bi peljal tudi do letališča Ronke in nato do Vidma.
Na tržaškem letališču so lani našteli 780 tisoč potnikov, v prihodnjih letih hočejo doseči številko 1,5 milijona. Na ljubljanskem letališču so imeli lani rekordnih 1,7 milijona potnikov, povezave s progo pa ni na obzorju. Zgraditi bi bilo treba približno 15 kilometrov navezave na gorenjsko progo, vendar se je zataknilo pri okoljevarstvenikih. Zdaj naj bi na Direkciji za infrastrukturo naročili še eno študijo, v kateri bi proučili navezavo na kamniško progo, okvirne rezultate naj bi imeli do konca leta.