Švicarski farmacevtski velikan Novartis, pod katerega streho sodi tudi ljubljanski farmacevt Lek, bo britanskemu tekmecu Glaxosmithkline (GSK) prodal svoj delež v skupnem podjetju, ki se ukvarja s proizvodnjo izdelkov za osebno nego ter zdravil brez recepta za široko porabo.
S prodajo 36,5-odstotnega deleža bo Novartis, ki se bo usmeril v organsko rast osnovne dejavnosti, dobil 10,4 milijarde evrov. Izkupiček od prodaje bo švicarska družba s sedežem v Baslu deloma namenila tudi za prevzeme. Posel, ki ga morajo odobriti še varuhi konkurence, bo po napovedih sklenjen v drugem letošnjem četrtletju.
Novartis in GSK sta skupno podjetje ustanovila leta 2015 po reorganizaciji Novartisovega portfelja naložb.
S prevzemom Novartisovega deleža v skupnem podjetju bo imel GSK odslej popoln nadzor nad proizvodnjo in prodajo blagovnih znamk: zobne paste Sensodyne, tablet proti glavobolu Panadol, protibolečinskega gela Voltaren in nikotinsklih obližev Nicotinell.
Odločitev za nakup nekaj več kot tretjinskega deleža v skupnem podjetju pomeni tudi, da se britanski farmacevt umika iz tekme za nakup enote za proizvodnjo izdelkov za široko porabo ameriškega farmacevtskega velikana Pfizer, za katero bi ta rad iztržil 20 milijard dolarjev oziroma dobrih 16 milijard evrov.