Švedska družba Spotify, ki upravlja istoimenski portal za pretočni prenos glasbe, je borzni krst na newyorški borzi NYSE doživela ta torek. Prvi posel je bil sklenjen po vrednosti 165,90 dolarja, kar je pomenilo vrednotenje celotne družbe na 29,5 milijarde dolarjev, visoko nad pričakovanji analitikov, ki so ocenjevali, da bo družba na borzi ovrednotena na 20 do 25 milijard dolarjev.
Vendar je rezultat na koncu prvega trgovalnega dneva dal analitikom kar prav, vrednost delnice je namreč končala pri 149 dolarjih oziroma vrednotenju družbe na 25 milijard dolarjev. Lep rezultat za družbo, ki še vedno posluje s krepko izgubo, poleg tega pa se je uvrstila na borzo ravno v času strmoglavljanja borznih indeksov zaradi svetovne trgovinske vojne in zaradi težav tehnoloških družb.
Nastop Spotifya na borzi je v marsičem specifičen. Družba ni šla na borzo po svež denar z izdajo novih delnic, temveč so na organizirani trg uvrstili že obstoječe delnice in s tem omogočili lastnikom (med temi so tudi zaposleni), da jih unovčijo transparentno. Delnice so uvrstili na trg neposredno, brez sodelovanja bank, in tudi niso vnaprej opredelili izhodiščne cene, kot je to običajno. Spotify je s skoraj 160 milijoni aktivnih uporabnikov na mesec (podatek konec leta 2017) in 71 milijoni premijskih naročnikov največji med ponudniki pretočne glasbe. Zamislila sta si ga njegov zdajšnji šef Daniel Ek ter Martin Lorentzon; zasnovala sta ga leta 2006, ko sta uporabnikom začela ponujati brezplačni dostop s povabilom. V širšem smislu pa je glasbeni portal zaživel leta 2008, ko sta ob brezplačnem dostopu, ki je bil še vedno dostopen le na vabilo, ponudila tudi naročnino.