Moderni vlaki na makadamu: naročili smo švicarske vlake. Kdaj se bomo vozili kot Švicarji? Moderni vlaki na makadamu: naročili smo švicarske vlake. Kdaj se bomo vozili kot Švicarji? Slovenske železnice so pri švicarskem proizvajalcu Stadler naročile za 320 milijonov evrov modernih potniških vlakov, ki pa bodo vozili tako rekoč po makadamu. Če hočemo spodobne proge, bomo morali vanje dolgoročno vložiti še približno pet milijard evrov, zgolj za drugi tir gorenjske proge potrebujemo 1,5 milijarde.
Gorenjski podjetnik, ki z Damianom Merlakom snuje gigantsko baterijo Gorenjski podjetnik, ki z Damianom Merlakom snuje gigantsko baterijo Kako se je Roman Bernard iz enega slovenskih pionirjev omrežij za kabelsko televizijo prelevil najprej v pionirja helikopterskih pregledov elektroenergetskih omrežij, zdaj pa sodeluje pri postavljanju največjega hranilnika električne energije v regiji.
Čip z intuicijo, podobno človeški, obljublja nov val umetne inteligence Čip z intuicijo, podobno človeški, obljublja nov val umetne inteligence Britanski startup Graphcore razvija povsem nove vrste čipov, ki bodo namesto z obdelavo ogromnih količin podrobnih podatkov, ki zahteva veliko energije, zmožni priti do rezultatov s poenostavljanjem, podobno kot človeški možgani. V vrsti zanje med drugimi stojijo snovalci avtonomnih avtomobilov in glasovnih pomočnikov.
(intervju) Upam, da bomo zaradi robotov lahko skrajšali delovnik (intervju) Upam, da bomo zaradi robotov lahko skrajšali delovnik Dela za ljudi bo sicer tudi v dobi robotizacije in pametnih tovarn dovolj, za strokovnjake morda še več kot zdaj, meni profesor na strojni fakulteti Niko Herakovič.

Referendum o drugem tiru padel, kako naprej

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
drugi tir   dodaj
politika   dodaj
Vili Kovačič dodaj
Vrhovno sodišče... dodaj
Miro Cerar dodaj
 
Čas branja: 1 min
17.05.2018  21:00
Referendum o drugem tiru padel, kako naprej
Projekt drugega tira obsega 27 kilometrov proge, večina so predori, skupaj jih je osem, dodatno bo treba zgraditi dva mostova, dva viadukta in eno galerijo.

Obveščaj me o novih člankih:  
drugi tir   dodaj
politika   dodaj
Vili Kovačič dodaj
Vrhovno sodišče... dodaj
Miro Cerar dodaj

Pobudnikom referenduma o zakonu o izgradnji drugega tira Divača–Koper tudi na ponovljenem glasovanju – tako kot septembra lani – zaradi nizke udeležbe ni uspelo zbrati zadostnega števila glasov proti zakonu. Pobudnik referenduma Vili Kovačič sicer vztraja in napoveduje nadaljnje pritožbe.

Da so volivci o istem zakonu na referendumu odločali dvakrat, se je zgodilo prvič v zgodovini. Vrhovno sodišče je razveljavitev prvega glasovanja med drugim argumentiralo s tem, da je vlada vodila nepošteno enostransko kampanjo, za kar pa ne bi smela porabiti proračunskih sredstev. Premier Miro Cerar je po odločitvi vrhovnega sodišča odstopil s položaja predsednika vlade.

Kakšen je načrt z drugim tirom? Vlada od Madžarske pričakuje 200 milijonov evrov, prav toliko naj bi tudi sama namenila za kapital projektne družbe za gradnjo drugega tira 2TDK, poleg tega pričakuje 250 milijonov evrov nepovratnih evropskih sredstev in 350 milijonov evrov posojila Evropske investicijske banke ali Slovenske izvozne in razvojne banke (SID banke).

Po zdajšnjih predvidevanjih bo gradnja stala 961 milijonov evrov, vendar je to le ocena. V nedavni predvolilni anketi revije Manager so vse vprašane politične stranke sicer napovedale, da so za gradnjo drugega tira, vendar ne tako, kot si je zamislila Cerarjeva vlada. Med kandidati za posle pri drugem tiru se omenjajo predvsem Kolektor, Riko in GH Holding. Pogodba z izvajalci za pripravljalna dela je že podpisana. Zmagal je konzorcij: Kolektor Koling, CGP in Euroasfalt.

Projekt drugega tira obsega 27 kilometrov proge, večina so predori, skupaj jih je osem, dodatno bo treba zgraditi dva mostova, dva viadukta in eno galerijo. Gradnja bo trajala do leta 2025, lahko tudi dlje, kar bo sodelujočim podjetjem zagotavljalo konstanten denarni tok.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
7 vprašanj in odgovorov pred novim referendumom o drugem tiru 38

Pomisleki ostajajo enaki: od cene in finančne konstrukcije do predpostavk rasti pretovora in novih delovnih mestih

FINANCE
Prvi aneks na drugem tiru: kako se je gradnja izvlečnega tira podražila za četrtino 33

Kriva so dodatna dela, trdijo v Kolektorju Kolingu Stojana Petriča in državnem DRSI, ki ga vodi Damir Topolko

TRANS-LOG
Novice
Novice Nov preobrat pri drugem tiru: 2TDK je pripravila investicijski program za pripravljalna dela 2

Ker zakon o drugem tiru še ni uveljavljen, ni mogoče potrditi investicijskega programa za drugi tir, zato ni mogoče zasaditi lopate....

FINANCE
Dva aneksa za Kolektor Koling: podražila se je tudi gradnja kočevske proge 16

Trd apnenec, dodatna dela in novo projektiranje so krivi za podražitev modernizacije kočevske proge

TRANS-LOG
Novice
Novice Drugi tir: Leben je v Bruslju dobil 44 milijonov evrov. Jih lahko začne zapravljati? 2

Evropska komisija je podpisala aneks k pogodbi za 44,3 milijona evrov za pripravljalna dela za drugi tir, vendar bo državni sekretar Jure...

FINANCE
Članki
Članki So nam evroposlanci ravnokar malo priprli internet? 6

Z reformo avtorskega prava v takšni obliki, kakršna je bila danes v prvem koraku potrjena na pristojnem odboru evropskega parlamenta, se...