Japonska multinacionalka Sony bo za 2,3 milijarde dolarjev oziroma 1,95 milijarde evrov kupila večinski delež v britanski glasbeni založbi EMI Music Publishing.
Sony, ki je bil do zdaj 30-odsotni lastnik britanske založbe EMI, bo odkupil 60-odstotni delež v lasti Mubadala Investment Company iz Abu Dabija in s tem nakupom postal približno 90-odstotni lastnik britanske družbe. Tržna vrednost založbe EMI Music Publishing naj bi se po Sonyjevem nakupu več kot podvojila, na 4,75 milijarde dolarjev oziroma dobre štiri milijarde evrov.
To je prvi večji posel pod novim predsednikom uprave Sonyja Keničira Jošide, ki je ta teden predstavil novo triletno strategijo družbe. Po tej bo Sony v prihodnje nekaj manj stavil na prihodke od prodaje izdelkov zabavne elektronike, več pa na prihodke od naročnin za spletno igranje videoiger.
Sony bo z nakupom EMI postal največji glasbeni založnik na svetu, s katalogom, ki vsebuje več kot štiri milijone pesmi. Katalog EMI jih obsega 2,1 milijona (med njimi pesmi izvajalcev, kot so Queen, Alicia Keys, Pink, Carole King, Pharrell Williams in Kanye West), Sonyjev katalog pa vsebuje 2,3 milijona skladb (med njimi tudi legendarne skupine The Beatles).
Tržni delež EMI v glasbenem založništvu je zdaj 15-odstoten, Sony pa naj bi si z njegovim nakupom odrezal 26-odstotni tržni delež na področju glasbenega založništva. Po podatkih MIDiA Researcha je svetovni glasbeni založniški trg ta hip vreden okoli 4,6 milijarde evrov.
Sony, ki je aprila poročal o rekordnem dobičku na letni ravni, znašal je 3,8 milijarde evrov, se je za nakup deleža v EMI odločil zaradi okrevanja glasbene industrije, ki ga je omogočila možnost plačniškega pretakanja glasbe na spletu in mobilnih napravah, in ker meni, da mu bo močan portfelj intelektualne lastnine omogočil dolgoročno rast.