Čeprav v zadnjem času prevladuje vtis, da start-upi denar zbirajo le še s prodajo kriptožetonov, je podjetje ZkotZ Anžeta Miklavca znova krenilo na Kickstarter, tokrat s pametno stekleničko. To je njihov tretji projekt na tej platformi.
Ekipa ZkotZ je zaslovela s svojim kavnim lončkom v obliki kozjega roga, ki so ga poimenovali goat mug. Leta 2014 so na platformi za množično financiranje Kickstarter z goat mugom zbrali okoli 400 tisoč dolarjev. Leta 2016 so zgodbo nadgradili in s pametnim kavnim avtomatom gina zbrali 500 tisoč dolarjev. Tokrat na Kickstarter pošiljajo pametno stekleničko equa – glavni cilj (zbrati 50 tisoč dolarjev) so presegli že prvi dan.
Kaj je equa? Gre za pametno stekleničko, ki se poveže z vašim telefonom in natanko ve, kdaj ste nazadnje pili (in vas na to tudi opozarja).
Bilance družbe ZkotZ kažejo, da uspehi podjetja niso bili le muha enodnevnica, podjetje v zadnjih letih dosega strmo rast prihodkov – lani so imeli za 3,8 milijona evrov prihodkov in 600 tisoč evrov dobička. Podjetje ima trenutno okoli 20 zaposlenih. Vsaj polovica zaposlenih se, tako Miklavec, vsak dan ukvarja z razvojem novih izdelkov.
Kaj sporoča preostalim start-upom in podjetnikom, ki bi svoj izdelek poslali na Kickstarter? Miklavec pravi, da za uresničitev dobre ideje ne potrebuješ veliko začetnega vložka. Pri vstopu na svetovni trg pa se moraš zavedati, da ni časa za počitek, kraja intelektualne lastnine je nekaj povsem običajnega in vedno moraš biti korak pred drugimi.