Idrijska družba Hidria je z odprtjem visokotehnološke avtomatizirane proizvodne linije v Tolminu začela serijsko izdelavo inovativne žarilne svečke oziroma sistema za hladni zagon dizelskega motorja s senzorjem tlaka optymus PSG.
Vsako leto bodo izdelali milijon žarilnih svečk, tako da bi kmalu lahko bil vsak tretji sodoben dizelski motor v Evropi opremljen s tem izdelkom, pravi Rudi Kragelj, direktor družbe Hidria Dieseltec, in pojasni, da naprava omogoča, da porabo goriva zmanjšamo za 30 odstotkov, s tem pa tudi izpuste ogljikovega dioksida in trdnih delcev. Odprtja nove linije se je udeležila tudi evropska komisarka za promet Violeta Bulc, ki je dejala, da ta svečka pomeni korak bližje k razogljičenju.
Žarilne svečke z zaznavanjem tlaka optymus PSG so Idrijci že prodali Volkswagnu, ki bo novo napravo vgrajeval v svoje dizelske motorje, ti pa bodo potem na voljo v vseh znamkah koncerna.
»Razvoj linije je plod Hidrijinega znanja. Tega ne delimo z zunanjimi partnerji. Prav tako smo izdelek zaščitili z več kot 15 patenti in to nam daje zagotovilo, da bomo na trgu obstali,« razlaga Kragelj. Pri razvoju izdelka so sodelovali z Univerzo v Ljubljani in Institutom Jožefa Stefana ter nekaterimi tujimi partnerji. Do leta 2024 v Hidrii pričakujejo za sto milijonov evrov prodaje z žarilno svečko.