Manager

Bruselj je uvedel začasne protidumpinške ukrepe zoper kitajska e-kolesa

Izpostavljamo

FINANCE
Manager
Pogled v 2024 - gospodarske napovedi na enem mestu
Manager
ManagerRedakcija Finance Managerja Pogled v 2024 - gospodarske napovedi na enem mestu
FINANCE
Manager
TOP 101 na enem mestu
Manager
ManagerBojana Humar TOP 101 na enem mestu

Kdo je prvi med največjimi in najboljšimi, kdo je presenečenje med novinci, kdo je z devetimi zaposlenimi ustvaril 80 milijonov dobička, kdo bo letos vlagal in zaposloval, kdo je skopal največjo luknjo …

Avtor
avtor
26.07.2018 21:00
Čas branja: 1 min
Bruselj je uvedel začasne protidumpinške ukrepe zoper kitajska e-kolesa
1,8 milijarde evrov je vreden evropski trg električnih koles, od tega uvoz iz Kitajske pomeni 300 milijonov evrov. Foto: Thinkstock

Evropska unija je uvedla začasne protidumpinške dajatve na uvoz kitajskih električnih koles oziroma e-koles, ki znašajo od 21,8 do 83,6 odstotka, odvisno od tega, za katerega kitajskega proizvajalca gre.

V preiskavi o uvozu kitajskih e-koles, ki jo je evropska komisija oktobra lani sprožila zaradi pritožb evropskega združenja proizvajalcev koles (EBMA), je ugotovila, da kitajska podjetja e-kolesa v EU izvažajo po cenah, ki so včasih nižje celo od proizvodnih, ker dobivajo subvencije – to pa povzroča materialno škodo evropskim proizvajalcem. Pri združenju EBMA so sicer zahtevali 189-odstotne zaščitne carine, a jim komisija ni ugodila.

Evropska panoga za proizvodnjo koles, električnih koles in delov zanje po podatkih EBMA ustvari okoli 12 milijard evrov prihodkov na leto, za naložbe pa nameni okoli milijardo evrov. V 20 od 28 članic EU deluje okoli 800 malih in srednjih podjetij, v EU pa je okoli 90 tisoč delovnih mest, ki so s proizvodnjo koles povezana neposredno ali posredno. Zgolj trg za električna kolesa v EU je po trenutnih ocenah vreden 1,8 milijarde evrov, proizvodnja tovrstnih koles pa po podatkih iz preiskave zagotavlja okoli 3.600 delovnih mest.

Pritožbi pod okriljem EBMA so se kot zainteresirane strani pridružili številni evropski proizvajalci (med njimi Derby, Cube, Accell, Decathlon, Kettler ...), ki vsi skupaj po podatkih EBMA ustvarijo 1,3 milijarde evrov letnih prihodkov. Tako na uvoz e-koles v EU odpade okoli 500 milijonov evrov, od tega skoraj 300 milijonov evrov na uvoz e-koles iz Kitajske.

Dodajmo, da so električna kolesa oziroma deli zanje vključeni tudi v trgovinski spor med Kitajsko in ZDA, Američani pa so napovedali 25-odstotne carine na kitajska e-kolesa oziroma dele zanje.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Transport in logistika
Previdno pri nakupu električnih koles iz Kitajske, dajatve lahko več kot podvojijo ceno
Transport in logistika
Transport in logistikaTanja Smrekar Previdno pri nakupu električnih koles iz Kitajske, dajatve lahko več kot podvojijo ceno 2

Cariniki lahko za e-kolo iz Kitajske zaračunajo več kot stoodstotne dajatve, tudi če ga uvozite po delih

Moje finance
Nakup
Pregled trga koles: Kaj naj izbere začetnik, rekreativec ali zahtevnejši kolesar?
Moje finance
Pameten nakupPia Bedene Pregled trga koles: Kaj naj izbere začetnik, rekreativec ali zahtevnejši kolesar?

Kolesarska sezona profesionalcev je že v polnem razmahu, kjer spremljamo odlične Slovence. Poleg naših odličnih kolesarjev pa je h kolesarski mrzlici med Slovenci prispevala tudi epidemija. Razmišljate o nakupu kolesa? Izbira je lahko zahtevnejša, kot se zdi na prvi pogled, saj je na trgu vse več različnih modelov koles, ob tem pa se tudi cene nenehno višajo. Pripravili smo pregled trga koles: kaj lahko izbere popolni začetnik, rekreativec ali zahtevnejši kolesar.

FINANCE
PMM
(Intervju) Vedno več ljudi kolesari v službo tudi 10 do 15 kilometrov v eno smer
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostNataša Koražija (Intervju) Vedno več ljudi kolesari v službo tudi 10 do 15 kilometrov v eno smer 2

Nejc Geržinič, univerza v Delftu: Na Nizozemskem prodajo več električnih kot klasičnih koles - temu prilagajajo tudi infrastrukturo z gradnjo hitrih medkrajevnih kolesarskih povezav brez nivojskih križanj. Hkrati podaljšujejo tramvajske proge, širijo železnice in omejujejo dizelske avtobuse

FINANCE
(E-knjižica) Kako zavarovati naše nepremičnine in avtomobile?
PRO
Finance
Finance PRO (E-knjižica) Kako zavarovati naše nepremičnine in avtomobile? (PRO)

Razkrivamo nekaj največjih pasti pri zavarovanju nepremičnin in avtomobilov.

FINANCE
Nepremičnine
Wall Street Journal opisuje, kako Kitajska napada evropska gradbišča
Nepremičnine
NepremičnineVasilij Krivec Wall Street Journal opisuje, kako Kitajska napada evropska gradbišča

V desetih letih so kitajska gradbena podjetja pridobila za okoli 4,5 milijarde evrov javnih projektov, lani je bila ta vrednost dve milijardi

FINANCE
Topjob
Slovenka, ki v Berlinu preučuje Kitajsko: Partija izkorišča lepote kitajske kulture
Topjob
TopjobBlažej Kupec Slovenka, ki v Berlinu preučuje Kitajsko: Partija izkorišča lepote kitajske kulture 2

Valentina Vengust je šest let preživela v Pekingu, danes pa v Nemčiji kot analitičarka pri inštitutu Mercator analizira interese in ambicije kitajske vlade. Pravi sicer, da je Kitajska veliko več kot pa njen trenutni politični sistem. »Dokler bo na oblasti partija, bo država velik izziv za Evropo,« dodaja.

FINANCE
PMM
Po Ljubljani z električnim tovornim kolesom kot v Amsterdamu
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostNataša Koražija Po Ljubljani z električnim tovornim kolesom kot v Amsterdamu 1

V mestnem jedru Ljubljane je dovoljena dostava z avti ali s kombiji zgolj med 6.00 in 10.00 zjutraj, pri Mestnem centru mobilnosti imajo alternativo