Evropska unija je uvedla začasne protidumpinške dajatve na uvoz kitajskih električnih koles oziroma e-koles, ki znašajo od 21,8 do 83,6 odstotka, odvisno od tega, za katerega kitajskega proizvajalca gre.
V preiskavi o uvozu kitajskih e-koles, ki jo je evropska komisija oktobra lani sprožila zaradi pritožb evropskega združenja proizvajalcev koles (EBMA), je ugotovila, da kitajska podjetja e-kolesa v EU izvažajo po cenah, ki so včasih nižje celo od proizvodnih, ker dobivajo subvencije – to pa povzroča materialno škodo evropskim proizvajalcem. Pri združenju EBMA so sicer zahtevali 189-odstotne zaščitne carine, a jim komisija ni ugodila.
Evropska panoga za proizvodnjo koles, električnih koles in delov zanje po podatkih EBMA ustvari okoli 12 milijard evrov prihodkov na leto, za naložbe pa nameni okoli milijardo evrov. V 20 od 28 članic EU deluje okoli 800 malih in srednjih podjetij, v EU pa je okoli 90 tisoč delovnih mest, ki so s proizvodnjo koles povezana neposredno ali posredno. Zgolj trg za električna kolesa v EU je po trenutnih ocenah vreden 1,8 milijarde evrov, proizvodnja tovrstnih koles pa po podatkih iz preiskave zagotavlja okoli 3.600 delovnih mest.
Pritožbi pod okriljem EBMA so se kot zainteresirane strani pridružili številni evropski proizvajalci (med njimi Derby, Cube, Accell, Decathlon, Kettler ...), ki vsi skupaj po podatkih EBMA ustvarijo 1,3 milijarde evrov letnih prihodkov. Tako na uvoz e-koles v EU odpade okoli 500 milijonov evrov, od tega skoraj 300 milijonov evrov na uvoz e-koles iz Kitajske.
Dodajmo, da so električna kolesa oziroma deli zanje vključeni tudi v trgovinski spor med Kitajsko in ZDA, Američani pa so napovedali 25-odstotne carine na kitajska e-kolesa oziroma dele zanje.