Moderni vlaki na makadamu: naročili smo švicarske vlake. Kdaj se bomo vozili kot Švicarji? Moderni vlaki na makadamu: naročili smo švicarske vlake. Kdaj se bomo vozili kot Švicarji? Slovenske železnice so pri švicarskem proizvajalcu Stadler naročile za 320 milijonov evrov modernih potniških vlakov, ki pa bodo vozili tako rekoč po makadamu. Če hočemo spodobne proge, bomo morali vanje dolgoročno vložiti še približno pet milijard evrov, zgolj za drugi tir gorenjske proge potrebujemo 1,5 milijarde.
Gorenjski podjetnik, ki z Damianom Merlakom snuje gigantsko baterijo Gorenjski podjetnik, ki z Damianom Merlakom snuje gigantsko baterijo Kako se je Roman Bernard iz enega slovenskih pionirjev omrežij za kabelsko televizijo prelevil najprej v pionirja helikopterskih pregledov elektroenergetskih omrežij, zdaj pa sodeluje pri postavljanju največjega hranilnika električne energije v regiji.
Čip z intuicijo, podobno človeški, obljublja nov val umetne inteligence Čip z intuicijo, podobno človeški, obljublja nov val umetne inteligence Britanski startup Graphcore razvija povsem nove vrste čipov, ki bodo namesto z obdelavo ogromnih količin podrobnih podatkov, ki zahteva veliko energije, zmožni priti do rezultatov s poenostavljanjem, podobno kot človeški možgani. V vrsti zanje med drugimi stojijo snovalci avtonomnih avtomobilov in glasovnih pomočnikov.
(intervju) Upam, da bomo zaradi robotov lahko skrajšali delovnik (intervju) Upam, da bomo zaradi robotov lahko skrajšali delovnik Dela za ljudi bo sicer tudi v dobi robotizacije in pametnih tovarn dovolj, za strokovnjake morda še več kot zdaj, meni profesor na strojni fakulteti Niko Herakovič.

Drugo cev predora Karavanke bodo gradili Turki

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
transport   dodaj
gradbeništvo   dodaj
Družba za... dodaj
Pomgrad dodaj
Marti Avstrija dodaj
 
Čas branja: 1 min
09.08.2018  21:00
Drugo cev predora Karavanke bodo gradili Turki
Druga cev predora Karavanke bo zgrajena leta 2023, a bo nato zaradi prenove dve leti zaprta zdajšnja cev, tako da bo promet v obeh ceveh stekel šele leta 2025.

Obveščaj me o novih člankih:  

Dars je za izvajalca gradnje druge cevi avtocestnega predora Karavanke izbral turško podjetje Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret. Njegova ponudba v vrednosti 89,3 milijona evrov brez DDV je bila najcenejša med vsemi devetimi prejetimi ponudbami.

Po pregledu ekonomsko najugodnejše ponudbe ter vseh dopolnitev in pojasnil turškega ponudnika je Dars ugotovil, da turška družba izpolnjuje vse pogoje, določene v razpisni dokumentaciji, da je bila ponudba pravočasna, ustreza potrebam in zahtevam naročnika, ne presega zagotovljenih sredstev naročnika ter ni ocenjena za neobičajno nizko.

Zato so ponudbo podjetja Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret, ki je bila precej cenejša od preostalih osmih prejetih ponudb, na Darsu ocenili za dopustno. Najvišjo ponudbo v vrednosti 140,3 milijona evrov, ki jo je dal Pomgrad v konzorciju z družbama Marti Avstrija in Marti Švica, so zaradi preseganja vrednosti 121,5 milijona evrov ocenili za nedopustno. Drugo ekonomsko najugodnejšo ponudbo sta oddali Gorenjska gradbena družba in češki Metrostav (104,4 milijona evrov).

Kdo je turški ponudnik Cengiz Insaat Sanayi Ve Ticaret? Gre za istanbulsko družbo, ki se uvršča med največja gradbena podjetja v Turčiji. Gradijo avtoceste, mostove, viadukte, predore, podzemno železnico, železnice, hidro­elektrarne in letališča. Najdemo jih tudi v konzorciju turških gradbincev, ki gradijo letališče v Istanbulu za 150 milijonov potnikov, ki bo največje na svetu, stalo pa bo med 22 in 25 milijardami evrov. S ponudbo za predor Karavanke so se prvič pojavili na slovenskem gradbenem trgu. Slovenski gradbinci so sicer že napovedali pritožbe, rok je do 16. avgusta.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
FINANCE
Članki
Članki Rast slovenskega BDP v drugem četrtletju najskromnejša od konca leta 2016 4

Medtem ko je v prvem četrtletju Slovenija zaznala petodstotno gospodarsko rast, je bila v drugem četrtletju v primerjavi z istim obdobjem...

FINANCE
Članki
Članki Velika revizorska četverica še vedno pod drobnogledom 2

Še vedno teče razprava, kako bi bilo mogoče reorganizirati delovanje velike revizorske četverice – družb EY, Deloitte, KPMG in PwC...

FINANCE
Članki
Članki Zakaj na trgu nervozno pogledujejo proti Italiji

V zadnjem času zaznavamo novo zaskrbljenost zaradi Italije, ki je za slovenska podjetja drugi najpomembnejši izvozni trg

FINANCE
Članki
Članki Julija je nemško naložbeno zaupanje še bolj upadlo

Po panogah so najslabša pričakovanja za avtomobilsko industrijo, najboljša pa za panogo informacijskih tehnologij ter tudi za...

FINANCE
Članki
Članki Nemčija sprejela reformne pokojninske ukrepe, ki bodo predvidoma okrepili kupno moč 2

V nemški vladni koaliciji so ta teden sprejeli sveženj reformnih pokojninskih ukrepov, saj je konservativcem CDU/CSU in socialdemokratom...

FINANCE
Članki
Članki Kako je v drugem četrtletju rasel slovenski BDP, izvemo danes

V članicah EU, za katere so že znani podatki, se je rast BDP v drugem četrtletju v primerjavi s prvim večinoma umirila; podobno...