Nizozemski pivovarski velikan Heineken bo za 3,1 milijarde dolarjev oziroma 2,6 milijarde evrov kupil 40-odstotni delež v vodilnem kitajskem pivovarju China Resources Beer.
V zameno bo kitajski pivovar, ki ima v svojem izdelčnem portfelju tudi najbolje prodajano pivo na Kitajskem znamke Snow, za 537 milijonov dolarjev oziroma 465 milijonov evrov kupil 0,9 odstotka deleža v Heinekenu.
Heineken, ki ima sicer na Kitajskem že tri pivovarne in tam ob premijskih znamkam piva Heineken, Tiger in Sol prodaja tudi cenejši znamki Anchor in Hainan, bo z novim kitajskim partnerjem združil moči ob okrepljeni konkurenci na kitajskem trgu, kjer se porabniki vse pogosteje odločajo za nakup piv tujih in dražjih znamk.
Z novim partnerjem nameravajo združiti tudi svoje tri tamkajšnje pivovarne. Po pojasnilih glavnega izvršnega direktorja družbe Jeana-Francoisa van Boxmeerja posel pomeni zmagovalno kombinacijo Heinekenove močne znamke in distribucijskega omrežja China Resources Beer.
Večino tržnega deleža imajo na kitajskem trgu piva sicer domači proizvajalci. Vodilna domača pivovarna China Resources Beer naj bi po poročanju tujih medijev obvladovala približno četrtino kitajskega trga. Ta si od Heinekenove distribucijske mreže obeta prodor svoje znamke piva Snow, ki jo zdaj tržijo le na Kitajskem, tudi na druge trge, tako v južni Aziji, Evropi kot v ZDA in Avstraliji.