Ameriška pijačarska multinacionalka Coca-Cola bo odštela 5,1 milijarde dolarjev (4,4 milijarde evrov) za verigo prodajaln kave Costa Coffee od britanske gostinske in hotelirske skupine Whitebread.
Čeprav pri nas Costa Coffee v nasprotju s Coca-Colo ni tako znana, gre za veliko prodajaln kave v 32 državah. Coca-Cola bo z njimi dobila močne »kavne postojanke« v delih Evrope, Aziji, na Bližnjem vzhodu in v Afriki, v multinacionalki pa že nakazujejo, da nameravajo svojo navzočnost v tem poslu pozneje še razširiti.
Ameriški CNN je ob objavi prve novice prejšnji petek zapisal, da bo s tem Coca-Cola postala neposredni konkurent Starbucksa. A je glavni direktor James Quincey pojasnil, da glavna ambicija Coca-Cole ni vstop v gostinski posel, temveč posel s kavo kot pijačo, ki jo bodo dodali v svoj portfelj. Postati hočejo, je povedal, celostni ponudnik vseh pijač, »od vode do športnih pijač«. In kava jim je v tem naboru manjkala.
Dosedanji poskusi, da bi jo dodali v svoj portfelj, so se sfižili, ker Coca-Cola ni imela lastne platforme za prodajo kave. In prav to se bo z nakupom verige Costa Coffee spremenilo. Zanje so posebej zanimivi Costini kavni avtomati, pakirane kavne pijače, pražarna kave.
Tako v Ameriki, je rekel Quincey, ne nameravajo odpirati kaj dosti novih novih Costinih kavarn in se tako spopadati s Starbucksom, temveč bodo ponujali predvsem druge izdelke iz njenega portfelja.