Po letu 2011 je znova zaživela železniška povezava med Ljubljano in Trstom. Vlak iz prestolnice proti Italiji vozi dvakrat na dan, vožnja traja dobri dve uri in pol.
Progo med Dunajem in Trstom je leta 1857 odprl cesar Franc Jožef I. Iz voznega reda, ki ga hranijo v Železničarskem muzeju, je razvidno, da je vlak z Dunaja peljal ob 6.10, v Trst pa je prispel 22.35. Za vožnjo je potreboval 16 ur in 25 minut. V Ljubljano je vlak z Dunaja prispel ob 17.51. To pomeni, da je iz Ljubljane do Trsta vozil nekaj več kot štiri ure in 44 minut, zdaj vozi dve uri in 42 minut.
Evropska komisarka za promet Violeta Bulc, ki je v nedeljo odpirala povezavo Ljubljana–Trst, je napovedala, da bi lahko prihodnje leto podaljšali povezavo do Dunaja – zdaj namreč direktne povezave med Trstom in Dunajem ni. Ob zdajšnjih potovalnih hitrostih bo vožnja med Dunajem in Trstom trajala slabih devet ur, kar pomeni, da je železničarjem v 161 letih uspelo vožnjo skrajšati za približno osem ur.
Vnovična vzpostavitev železniške povezave med Ljubljano in Trstom je plod prizadevanj in skupnega interesa Slovenije, dežele Furlanije - Julijske krajine ter Slovenskih železnic in italijanskega državnega prevoznika Trenitalie. Kot pojasnjujejo na Slovenskih železnicah, bodo na progi vozile elektromotorne garniture, ki so sicer v lasti dežele Furlanije - Julijske krajine. Vsak dan sta na voljo dve direktni povezavi, ena do Trsta in druga še naprej, do tržaškega letališča ter do Vidma, in obrnjeno. Vozni red je organiziran tako, da bodo lahko potniki iz Trsta pot nadaljevali z regionalnimi vlaki, in sicer do letališča Ronki, Vidma, Pordenona, Trevisa in Trbiža v smeri Beljaka.