Manager

Po sedmih letih spet železniška povezava med Ljubljano in Trstom

Izpostavljamo

FINANCE
Manager
Pogled v 2024 - gospodarske napovedi na enem mestu
Manager
ManagerRedakcija Finance Managerja Pogled v 2024 - gospodarske napovedi na enem mestu
FINANCE
Manager
TOP 101 na enem mestu
Manager
ManagerBojana Humar TOP 101 na enem mestu

Kdo je prvi med največjimi in najboljšimi, kdo je presenečenje med novinci, kdo je z devetimi zaposlenimi ustvaril 80 milijonov dobička, kdo bo letos vlagal in zaposloval, kdo je skopal največjo luknjo …

13.09.2018 21:00
Čas branja: 1 min
Po sedmih letih spet železniška povezava med Ljubljano in Trstom
2,42 ure traja vožnja z vlakom iz Ljubljane do Trsta, na progi vozijo elektromotorne garniture, ki so v lasti dežele Furlanije - Julijske krajine.

Po letu 2011 je znova zaživela železniška povezava med Ljubljano in Trstom. Vlak iz prestolnice proti Italiji vozi dvakrat na dan, vožnja traja dobri dve uri in pol.

Progo med Dunajem in Trstom je leta 1857 odprl cesar Franc Jožef I. Iz voznega reda, ki ga hranijo v Železničarskem muzeju, je razvidno, da je vlak z Dunaja peljal ob 6.10, v Trst pa je prispel 22.35. Za vožnjo je potreboval 16 ur in 25 minut. V Ljubljano je vlak z Dunaja prispel ob 17.51. To pomeni, da je iz Ljubljane do Trsta vozil nekaj več kot štiri ure in 44 minut, zdaj vozi dve uri in 42 minut.

Evropska komisarka za promet Violeta Bulc, ki je v nedeljo odpirala povezavo Ljubljana–Trst, je napovedala, da bi lahko prihodnje leto podaljšali povezavo do Dunaja – zdaj namreč direktne povezave med Trstom in Dunajem ni. Ob zdajšnjih potovalnih hitrostih bo vožnja med Dunajem in Trstom trajala slabih devet ur, kar pomeni, da je železničarjem v 161 letih uspelo vožnjo skrajšati za približno osem ur.

Vnovična vzpostavitev železniške povezave med Ljubljano in Trstom je plod prizadevanj in skupnega interesa Slovenije, dežele Furlanije - Julijske krajine ter Slovenskih železnic in italijanskega državnega prevoznika Trenitalie. Kot pojasnjujejo na Slovenskih železnicah, bodo na progi vozile elektromotorne garniture, ki so sicer v lasti dežele Furlanije - Julijske krajine. Vsak dan sta na voljo dve direktni povezavi, ena do Trsta in druga še naprej, do tržaškega letališča ter do Vidma, in obrnjeno. Vozni red je organiziran tako, da bodo lahko potniki iz Trsta pot nadaljevali z regionalnimi vlaki, in sicer do letališča Ronki, Vidma, Pordenona, Trevisa in Trbiža v smeri Beljaka.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Nepremičnine
Kako sem v Trstu najela stanovanje in pozneje blizu kupila hišo
Nepremičnine
NepremičnineJacqueline Stuart Kako sem v Trstu najela stanovanje in pozneje blizu kupila hišo 4

Za iskanje, nakup in obnovo nepremičnine se je vredno potruditi ter ohraniti mirne živce, saj je življenje v Trstu lepo, naložba pa se izplača

FINANCE
Transport in logistika
Evropski šefi železnic v akciji: preusmerjanje prometa z letal na vlake
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Evropski šefi železnic v akciji: preusmerjanje prometa z letal na vlake

Prometni ministri Nemčije, Francije, Avstrije in Švice so se s šefi Deutsche Bahna, SNCF, avstrijskih železnic ÖBB in švicarskih SBB dogovorili o širitvi omrežja mednarodnih nočnih vlakov v Evropi

IZVOZNIKI
Novice
Kam vse se lahko to poletje odpravite z vlakom
Izvozniki.si
NoviceAleš Ogorevc Kam vse se lahko to poletje odpravite z vlakom

Glede na sproščanje epidemioloških ukrepov Slovenske železnice pričakujejo v prihodnjih mesecih spet več potovanj z vlaki

FINANCE
Vlagatelj Maks
Maksov piknik vlagateljev: resna vlagateljska vprašanja ob sproščenem ozračju
FINANCE
Manager
Kaj vse je doslej obljubil minister Vrtovec
Manager
ManagerNataša Koražija Kaj vse je doslej obljubil minister Vrtovec 2

Doslej so bili vsi železniški projekti za Slovenijo predragi, ekonomsko neučinkoviti in politično neizvedljivi, minister Vrtovec pa pravi: vse lahko rešimo, denar ni težava!

FINANCE
PMM
(Železnice) Kdaj se bomo z vlaki vozili hitreje in udobneje kot z avti – in koliko nas bo to stalo
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostNataša Koražija (Železnice) Kdaj se bomo z vlaki vozili hitreje in udobneje kot z avti – in koliko nas bo to stalo 3

Konkurenčen javni železniški potniški promet bi lahko dobili do leta 2030, v celoti pa do leta 2050. Okvirna ocena naložb v infrastrukturo, ki bi omogočala uvedbo taktnega potniškega prometa, je od tri do štiri milijarde evrov. V to številko še ni vključena poglobitev tirov v Ljubljani.

FINANCE
Transport in logistika
Zakaj ne potrebujemo hitrih prog za 300 na uro, ampak integrirani taktni vozni red po zgledu Švice
Transport in logistika
Transport in logistikaNejc Geržinič Zakaj ne potrebujemo hitrih prog za 300 na uro, ampak integrirani taktni vozni red po zgledu Švice 4

Koncept integriranega taktnega voznega reda so v osemdesetih letih razvili v Švici, zdaj pa ga vpeljujejo tudi v Avstriji, Nemčiji in na Danskem. Za kaj gre in kaj bi lahko pridobili?

FINANCE
IKT
Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!
IKT
SPLETNO POSLOVANJE
IKTFinance PRO Ste izpeljali odličen B2B e-commerce projekt? Prav vas iščemo!

Z izborom želimo ozaveščati o pomenu in koristih digitalizacije medpodjetniškega poslovanja ter predstaviti slovenske dobre prakse spletnega poslovanja na področju B2B