Švicarski Novartis se je z indijsko družbo Aurobindo dogovoril o prodaji določenega dela portfelja Sandoza v ZDA, in sicer dejavnosti dermatologije in generičnih peroralnih trdnih izdelkov. Novartis bo s prodajo iztržil 900 milijonov dolarjev oziroma 777 milijonov evrov, k čemur je treba prišteti še dobrih 86 milijonov evrov potencialnega dodatka iz dobička.
Kot pojasnjujejo v Novartisu, dogovor podpira Sandozovo strategijo osredotočanja na kompleksna generična zdravila, zdravila z dodano vrednostjo ter podobna biološka zdravila za dolgoročno doseganje trajnostne in donosne rasti v ZDA. Dodajajo, da se bo Sandoz v ZDA po novem osredotočal na področja z večjo rastjo.
Portfelj Sandoza ZDA, ki ga bodo prodali Indijcem, vključuje približno 300 izdelkov in dodatne razvojne projekte. Odprodaja vključuje generične izdelke in izdelke blagovnih znamk Sandoz ZDA kot tudi njegov razvojni center za dermatologijo. Družba Aurobindo bo v okviru dogovora pridobila proizvodne obrate v Wilsonu v Novi Karolini ter obrata Hicksville in Melville v New Yorku. Te dejavnosti so v prvi polovici tega leta dosegle prodajo v vrednosti 600 milijonov dolarjev oziroma 518 milijonov evrov.
Sandoz, ki je generična enota Novartisa in trenutno drugi največji igralec na trgu, v njegovi lasti je tudi ljubljanski Lek, se po svetu spopada z močno konkurenco. Družba s 131-letno tradicijo po svetu sicer posluje dobro, s težavami na področju proizvodnje in prodaje trdnih izdelkov se zaradi močnega pritiska na cene in hude konkurence na področju generičnih zdravil spoprijema le v ZDA. Kot zatrjuje prvi mož Novartisa Vas Narasimhan, bo Sandozovo poslovanje drugje po svetu za zdaj nespremenjeno.