V nemškem mestu Braunschweig se je ta teden začelo sojenje nemškemu izdelovalcu avtomobilov Volkswagen, ki ga tožijo njegovi delničarji. V skupno tožbo vlagateljev je vključenih več kot dva tisoč delničarjev. Večino odškodninskih zahtevkov so vložili Volkswagnovi institucionalni delničarji. Glavni tožnik je nemški sklad Deka Investment.
Delničarji od avtomobilskega velikana zahtevajo odškodnino v vrednosti 9,2 milijarde evrov, ker menijo, da bi jih moral ta obvestiti o goljufiji z izpusti, ki da jo je namerno prikrival, ne pa da so o tem izvedeli šele od regulatorjev, natančneje od ameriškega urada za varstvo okolja. Volkswagen naj bi po njihovem vedel, da njegovi dizelski motorji ne bodo prestali preizkušnje ameriških okoljskih predpisov, a je to prikrival. Vrednost Volkswagnovih delnic je takoj po tem, ko je ameriški urad objavil sporočilo o Volkswagnovi kršitvi in razkril razsežnost škandala, zdrsnila za 37 odstotkov, delničarji pa trdijo, da bi se, če bi o goljufiji z izpusti že prej izvedeli od podjetja, izognili izgubi, ki jo zdaj zahtevajo nazaj.
Volkswagen zanika, da bi v primeru neobveščanja pred razkritjem urada storil kaj narobe; ravnal naj bi tudi v skladu z nemško zakonodajo. Ameriški organi naj ne bi, kot pravi, v podobnih primerih z izdelovalci avtomobilov še nikoli prej nobenega oglobili za več kot sto milijonov dolarjev, kar glede na 200-milijardni letni prihodek Volkswagna ne bi smelo vplivati na vrednost delnic. A so Volkswagen potem oglobili za 4,3 milijarde dolarjev oziroma 3,7 milijarde evrov.
Nemški izdelovalec avtomobilov je zaradi škandala z izpusti že moral plačati za 27,4 milijarde evrov kazni in glob.