Manager
Oglasno sporočilo

Pametni telefon je postal prvi stik s spletom

Svetovni trendi medijske potrošnje že nekaj časa nakazujejo, da se namizni, prenosni in tablični računalniki postopoma umikajo mobilnim napravam kot prvi in glavni točki stika s spletom ter digitalnimi kanali. Tovrstni podatki pa sedaj držijo tudi za Slovenijo, saj je v lanskem letu število dostopov do spleta s pametnimi telefoni prvič preseglo število dostopov z namiznimi računalniki in prenosniki. Danes tako do spletnih vsebin z mobilnimi napravami dostopa kar 85 odstotkov rednih uporabnikov interneta.
16.01.2019 12:33
Čas branja: 3 min

V zadnjih letih je svetovni trg pametnih telefonov strmo naraščal, rast prodaje pa se je nekoliko upočasnila šele v lanskem letu. Temu je pričakovano sledila tudi globalna medijska potrošnja, saj so trendi že nekaj časa nakazovali, da mobilne naprave postajajo prvi in glavni stik posameznikov z različnimi spletnimi vsebinami. Tudi v Sloveniji do spletnih vsebin z mobilnimi napravami trenutno dostopa kar 85 % rednih uporabnikov interneta, dostopi s tovrstnimi napravami pa predstavljajo že več kot polovico vseh dostopov do spleta.

Povečanje deleža lahko tudi v Sloveniji pričakovano pripišemo predvsem najmlajšim prebivalcem, saj je bila najvišja rast uporabe mobilnih naprav za dostopanje do digitalnih vsebin zabeležena med mladimi od 10. do 15. leta. Preseneča pa podatek, da so tudi starejši od 65 let kot druga največja skupina v veliki meri prispevali k rasti mobilnega dostopa do spleta.

Katere pa so najbolj priljubljene vsebine?

S pomočjo pametnih telefonov posamezniki na slovenskem spletu najpogosteje iščejo novice oziroma informacije o aktualnih dogajanjih, zanimajo pa jih tudi ostali uporabni podatki, s katerimi si lahko olajšajo vsakdan. Poleg tega je raba pametnih telefonov pogostejša tudi za dostopanje do družbenih omrežij, še vedno pa računalnik ostaja prvi pri iskanju destinacij potovanj, zdravstvenih vsebin, kuharskih receptov in pri rabi spleta za pomoč pri delu. V zadnjem času pa se spreminja tudi način gledanja televizije, saj lahko tudi pri nas opazimo trend spremljanja tovrstnih vsebin s pomočjo spleta in mobilnih naprav. Predvsem mlajše generacije video vedno bolj konzumirajo s pomočjo spletnih platform, kot so Youtube, Netflix, HBO Go in drugih.

Trendov se zavedajo tudi mobilni operaterji

Stanju na trgu sledijo tudi operaterji, ki se zavedajo, da želi imeti sodoben medijski potrošnik vsebine dostopne kjerkoli in kadarkoli, s tovrstno potrošnjo pa se poveča tudi prenos podatkov. Hiter pregled aktualnih paketov telekomunikacijskih ponudnikov nam jasno pokaže veliko vsebinsko podobnost, razlike pa nastanejo predvsem pri ceni. Na nakupno odločitev za določen mobilni paket zato najbolj vplivata cena paketa in količina zakupljenih enot, kjer je najpomembnejši podatkovni prenos.

V najhitreje rastočem mobilnem operaterju Telemach, so zato nadgradili že obstoječi paket NAJVEČ. Z njim Telemach prvič na slovenskem trgu nudi neomejeno količino prenosa podatkov, kar pomeni brezskrbnost pri uporabi spleta in njegovih razsežnosti. Hkrati pa uporabniki paketa NAJVEČ uživajo tudi v 9 GB prenosa podatkov brez doplačila ob gostovanju v državah EU/EEA. Preseneča pa tudi postavitev cene, ki znaša le 20 evrov na mesec za obstoječe uporabnike Telemachovih fiksnih storitev in pa 22 evrov za vse ostale. To pomeni, da se je paket NAJVEČ kljub štirikratni neomejenosti vsebine (klici, sporočila, prenos podatkov in WiFi mreža po vsem svetu) dejansko pocenil za dva evra.

»Uporabniki želijo brezskrbno surfati, uporabljati vse mogoče aplikacije, biti na poti in gledati televizijo, skratka uporabljati vse, kar jim tehnologija lahko ponudi. Naša dolžnost je, da jim to omogočimo, zato smo se odločili ponuditi paket, ki ima neomejeno količino prenosa podatkov. S tem smo premaknili mejo pri zagotavljanju mobilnih storitev in navdušeni smo, da bodo naši uporabniki uživali v prenovljenem paketu,« je ob predstavitvi paketa poudarila članica poslovodstva Ditka Maučec, ki je pri Telemachu odgovorna za razvoj produktov in marketinga.

Primerjava paketov na trgu

Ugodnost potrjuje tudi pregled konkurenčnih paketov na trgu. Sicer v nasprotju s Telemachom v svojih najzmogljivejših mobilnih paketih Telekom Slovenije in A1 preseganje zakupljene količine prenosa podatkov dodatno zaračunavata. Pri A1 tako najdemo paket A1 GO L, za katerega uporabniki mesečno odštejejo 23,99 evra, ob preseženi količini prenosa podatkov pa se dodatna poraba uporabniku zaračuna. Enako velja za Telekom Slovenije, kjer za paket Vse Dobro uporabniki odštejejo kar 24,99 evra na mesec.

Ponudba v paketu NAJVEČ velja tudi za poslovne uporabnike.