PMM

(intervju) Jan Gehl: Ljudje so se izseljevali iz mest, ker so hoteli vrtove in drevesa, zdaj pa se poskušajo vrniti

»V listini Združenih narodov ne boste našli pravic avtomobilov,« pravi arhitekt Jan Gehl, ki je Köbenhavn uvrstil na vrh svetovnih lestvic najprijaznejših mest, nato pa »köbenhavniziral« mesta od New Yorka do Moskve.

Podporniki obveščajo

FINANCE
PMM
Slovenski Kontron podpisal zavezo k Podnebni pogodbi Mestne občine Kranj
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta Slovenski Kontron podpisal zavezo k Podnebni pogodbi Mestne občine Kranj

Tako bodo kranjski občini pomagali zmanjšati izpuste ogljikovega dioksida za 80 odstotkov

FINANCE
PMM
Enostavna rešitev za izboljšanje energetske učinkovitosti stavb
Pametna mesta in mobilnost
DALJINSKO ODČITAVANJE PORABE ENERGENTOV
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta Enostavna rešitev za izboljšanje energetske učinkovitosti stavb

Za razliko od statičnih cenovnih modelov, ki se ne prilagajajo nihajočemu povpraševanju, se sistem daljinskega odčitavanja energentov odziva na podatke v realnem času

FINANCE
PMM
 V Ljubljani bo digitalno urbano platformo vzpostavil T-2
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta V Ljubljani bo digitalno urbano platformo vzpostavil T-2

Slovenska prestolnica bo pridobila sodobno orodje za upravljanje, načrtovanje in izvajanje mestnih politik, hkrati pa bo platforma služila kot enotna informacijska in komunikacijska točka med mestno upravo, meščani in gospodarstvom.

09.05.2019 21:00
Dopolnjeno: 10.05.2019 11:04
Čas branja: 10 min
(intervju) Jan Gehl: Ljudje so se izseljevali iz mest, ker so hoteli vrtove in drevesa, zdaj pa se poskušajo vrniti
Jan Gehl, arhitekt: V sedemdesetih in osemdesetih letih 20. stoletja so se prebivalci Köbenhavna množično selili na podeželje, ker so hoteli vrtove in drevesa. Od leta 2000 pa se s podeželja poskušajo vrniti v mesta, kjer so kultura, lepi javni prostori, dobra infrastruktura, dober javni promet in prijazna igrišča za otroke. Na podeželju pa posedajo in so vse bolj zdolgočaseni.

V nadaljevanju:

- Po 40 letih raziskovanja in proučevanja mest je Jan Gehl ustanovil podjetje Gehl Architects, ki zdaj po svetu zaposluje 85 ljudi, pisarne pa imajo tudi v New Yorku in na Danskem

- Kakšen je glavni recept za spreminjanje mest v ljudem prijazna naselja in zakaj je to v praksi v nekaterih državah res preprosto

- Zakaj Jan Gehl misli, da bi morali v Ljubljani podhode za pešce kar zasuti z gramozom

- Če gradimo širše ceste, v mesto privabimo več avtomobilskega prometa. Kako v mesta povabiti več pešcev in kolesarjev

- Zakaj Janu Gehlu ureditev "shared space" oziroma skupni prometni prostor ni najbolj všeč in kaj se mu zdi bolje

- Zakaj so ob 850-obletnici Köbenhavna fotografijo Jana Gehla nalepili na mestne avtobuse

Za dostop registrirajte uporabniško ime ali pa se prijavite, če ime že imate.

  • Članek je na voljo le naročnikom.
  • 3-MESEČNI DOSTOP SAMO 14,99 EUR

     
    mailtimer.io

    ✔ Neomejen dostop do vseh vsebin.

    Dostop do poslovnih Internetvjujev.

    Dostop do FINANCE POSLOVNI storitev.

    Finance aplikacija za iOS in Android.

    Dostop do Vlagatelja Maksa.

  • FINANCE
    PMM
    Kako je epidemija pospešila spremembe v mestih in v katero smer gre Ljubljana
    Pametna mesta in mobilnost
    Pametna mesta in mobilnostNataša Koražija Kako je epidemija pospešila spremembe v mestih in v katero smer gre Ljubljana 3

    V Parizu, Barceloni, Oslu in drugih prestolnicah krčijo prostor za avtomobile in pospešeno vlagajo v zeleno infrastrukturo; kaj se dogaja pri nas, ali lahko pričakujemo suburbanizacijski sunek?

    FINANCE
    PMM
    Pozor, objavljen je zakon, ki prinaša sistemsko financiranje trajnostne mobilnosti
    Pametna mesta in mobilnost
    Pametna mesta in mobilnostNataša Koražija Pozor, objavljen je zakon, ki prinaša sistemsko financiranje trajnostne mobilnosti 1

    Zakon o celostnem prometnem načrtovanju postavlja v prvi plan zdravje, v drugi plan pa avtomobilski promet; cilj ukrepov je poleg zmanjševanja izpustov tudi zmanjševanje gneče, prometnih nesreč in zastojev

    FINANCE
    PMM
    (Intervju) Vedno več ljudi kolesari v službo tudi 10 do 15 kilometrov v eno smer
    Pametna mesta in mobilnost
    Pametna mesta in mobilnostNataša Koražija (Intervju) Vedno več ljudi kolesari v službo tudi 10 do 15 kilometrov v eno smer 2

    Nejc Geržinič, univerza v Delftu: Na Nizozemskem prodajo več električnih kot klasičnih koles - temu prilagajajo tudi infrastrukturo z gradnjo hitrih medkrajevnih kolesarskih povezav brez nivojskih križanj. Hkrati podaljšujejo tramvajske proge, širijo železnice in omejujejo dizelske avtobuse

    FINANCE
    Nova revija Finance: panoge prihodnosti
    PRO
    Finance
    NOVA REVIJA FINANCE
    Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

    Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

    FINANCE
    PMM
    Znamke in modeli, ki so v letu 2020 vladali svetu električnih avtov
    Pametna mesta in mobilnost
    Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Znamke in modeli, ki so v letu 2020 vladali svetu električnih avtov 2

    Lani je prodaja električnih avtov in priključnih hibridov zrasla za 40 odstotkov, na prvem mestu je spet Tesla.

    FINANCE
    PMM
    Kdo bo čakal na »trolo« na postaji pred Gospodarskim razstaviščem?
    Pametna mesta in mobilnost
    Pametna mesta in mobilnostNataša Koražija Kdo bo čakal na »trolo« na postaji pred Gospodarskim razstaviščem?

    Projektanti, ki so risali načrt za prenovo Dunajske ceste, naj gredo v poletni pripeki čakat na postajo, ki so ji pozabili dodati senco dreves.

    FINANCE
    PMM
    Bodo evropske milijarde znova polzele mimo nas?
    FINANCE
    Nova revija Finance: panoge prihodnosti
    PRO
    Finance
    NOVA REVIJA FINANCE
    Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

    Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti