Psihologija potrošnje: kakšni kupci so pokukali iz koronakokona. Kupujemo kolesa, kaj še? Psihologija potrošnje: kakšni kupci so pokukali iz koronakokona. Kupujemo kolesa, kaj še? V Bauhausu pospešeno prodajajo trampoline in bazene, v Enaa letijo s polic televizorji in elektronika, v založbah tiskajo psihološke priročnike, v vrtnarske centre so privreli novi kupci sadik, raste zanimanje za energetske prenove, v Gen-I dosegajo rekorde pri prodaji sončnih elektrarn
(intervju) Marjan Pogačnik, Iskra Mehanizmi: Skrbi me, da nam močan odboj v letu 2021 preprečijo banke (intervju) Marjan Pogačnik, Iskra Mehanizmi: Skrbi me, da nam močan odboj v letu 2021 preprečijo banke Prvi mož Iskre Mehanizmov o dokončanju nove tovarne, polovici manj naročil, nepopularnosti subvencij za avtomobiliste v Nemčiji, načrtih močne rasti poslov prihodnje leto in o nujnosti nadaljevanja naložb.
Kupujte, ne kupujte Kupujte, ne kupujte Milijarde državnih pomoči v paketih za okrevanje gospodarstva ne morejo vrniti zaupanja potrošnikov, če jih spremljajo zastraševalni tviti in promocija polarizacije
Najpodjetniška ideja: Noir Food – drugačno ocenjevanje restavracij, chefov … Najpodjetniška ideja: Noir Food – drugačno ocenjevanje restavracij, chefov … Ljubljanski startup, ki deluje na podlagi pri nas dokaj svežega koncepta skupnosti znamk, želi po Ljubljani osvojiti še London in druga mesta
Založba Eda Sheerana na borzni oder po sveži milijardi Založba Eda Sheerana na borzni oder po sveži milijardi Warner Music Group, tretja največja glasbena založba na svetu, je zbobnala dovolj zanimanja vlagateljev za skoraj dve milijardi dolarjev svežega kapitala
Komentar

Kdo bo (znova) dvignil slovensko inovativnost?

 

Več iz teme.

Obveščaj me o novih člankih:  
 
Čas branja: 3 min
29.08.2019  18:28  Dopolnjeno: 29.08.2019 18:28

Obveščaj me o novih člankih:  

Evropska komisija je 17. junija objavila najnovejšo izdajo evropske inovacijske lestvice, v kateri je bilo neprijetno, morda celo nepričakovano presenečenje. Slovenija, ki je bila še lani uvrščena na 12. mesto in je družbo delala državam v drugi najmočnejši skupini tako imenovanih močnih inovatork, je tokrat padla v tretjo jakostno skupino zmernih inovatork in zasedla 15. mesto. V krajšem sporočilu za javnost je na Slovenijo posebej opozorila tudi evropska komisija in nas postavila ob bok Romuniji. To sporočilo so v svojih prispevkih uporabili tudi mediji, v ljudeh pa so se sprožila različna čustva. Med njimi je bil tudi opozicijski poslanec Franc Breznik, ki je na vlado naslovil tri pisna poslanska vprašanja. Eno izmed njih je bilo, kako in kdaj bo Vlada RS ukrepala, da se izboljša inovacijska uspešnost Slovenije oziroma obrne trend upadanja inovacijske uspešnosti Slovenije.

Pristop me je spomnil na starša problematičnega otroka, ki pride na pogovor z razrednikom in ga sprašuje, kaj bo šola naredila v zvezi z otrokovo problematiko, sam pa se ne vpraša, ali je morda vzrok pri njem samem. Da ne bo pomote. V primeru poslanca nikakor ne mislim, da je vzrok zgolj pri njem, ker inovativnost je otrok nas vseh. Verjamem namreč, da se mora vsak posameznik najprej vprašati, kaj lahko sam naredi, da pomaga rešiti določeno težavo, v tem primeru upad inovativnosti.

Vlada je v svojem odgovoru opisala finančne spodbude in mehanizme, vključno s Slovensko strategijo pametne specializacije S4. Korekten in pričakovan odgovor, pri katerem sem se spomnil drugega primera, ko otrok, nevešč ravnanja z denarjem, prejme denar od starša in ga hitro porabi. V takšnem primeru je rezultat nakupa navadno slab. Starš se odloči, da bo naslednjič od otroka zahteval, da se za denar, ki ga bo lahko porabil za vnaprej določen nakup, pred tem posebej potrudi. Otrok se odloči, da je vložek truda prevelik in da raje ostane brez želenega oziroma bo poiskal drugo pot.

S tem primerom želim ponazoriti situacijo finančnih spodbud (v mislih imam nepovratne), ki jih omenja vlada. Ne vem, kako so te zadeve potekale pred 15 ali 20 leti, a imam občutek, da se je državna podpora dobila preprosteje kot danes. Nemalokrat govorim z različnimi ljudmi, tudi podjetniki, ki se name obrnejo po nasvet, kako do finančne podpore za inovacije. Presenečen sem nad prepričanjem, da »evropski denar« leži na cesti in da ga je treba le pobrati. Sam verjamem, da so takšno prepričanje v veliki meri sprožili famozni naslovi v medijih, ki se prikladno zakoreninijo v naših možganih. Še bolj pa so presenečeni takšni sogovorniki, ko jim razložim, kaj vse je potrebno za uspeh na razpisih za inovacijske projekte in posledično sofinanciranje. Lepo število se jih odloči, da se tega pač ne bodo šli. Denar na razpisih ostane nerazdeljen.

Opozoriti želim na našo miselnost. Res veljamo za marljive ljudi, a smo z miselnostjo mnogokrat še vedno nekje zadaj. Občutek imam, da smo marljivi, ko nas kdo usmerja, nismo pa samoiniciativni, prodorni in tu izgubljamo pri inovativnosti. Spraševati se o tem, kaj bo vlada storila za dvig inovativnosti, je izguba časa. Pa ne zaradi vlade, ampak zaradi nas samih. Vsak posameznik lahko spremembo začne delati danes. Vsako podjetje lahko različne prijeme za dvig inovativnosti začne uporabljati precej hitreje kot vlada. Potrebne so le odločitve za spremembe – te bodo pripomogle k boljšim rezultatom in prispevale k dvigu inovativnosti. Inovacija je namreč novost na trgu ali v procesu, za vsem tem pa smo ljudje, ki smo ključ do teh rezultatov, vsak posameznik pa je del širše kulture, tudi inovacijske.

Zato se raje manjkrat sprašujmo, kaj lahko država naredi za dvig inovativnosti, in se pogosteje vprašajmo, kaj lahko vsak posameznik in kot družba naredimo za dvig splošne in inovacijske kulture. Ko se bomo začeli spraševati to, me za prihodnost ne bo več skrbelo.



Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
MANAGER
Manager
Manager Kdaj bomo plačali večerjo? 17

Rad bi, da se zavedamo, da od države nismo dobili darila. Moti me tudi miselnost velikega dela ljudi, da je treba zdaj, ko država deli...

MANAGER
Manager
Manager Lomilci koronakrize: ta podjetja so odporna proti virusu

Poiskali smo podjetja, ki so kljub gospodarskemu mrku ohranila naročila ali pa celo pridobila nove kupce

MANAGER
Manager
Manager Janšev turistični vavčer veselo izkoristite 31

Danes je pametno zapravljati, ne pa brezglavo varčevati.

MANAGER
Manager
Manager Kaj vse se napoveduje s tehnologijo 6G? Sliši se kot znanstvena fantastika 23

Čeprav 5G še ni zares zaživel, se že živahno razpravlja o naslednji generaciji mobilne tehnologije, ki naj bi jo dočakali čez deset...

MANAGER
Manager
Manager Merklova gre nad Kurza, Kurz nad Janšo, vsi pa nad ZDA in Kitajce 4

V EU si bomo nagajali, vsi pa bomo proti Kaliforniji in Kitajski.

MANAGER
Manager
Manager Tesla prehiteva po desni, a Volkswagen že stopa na plin 3

Elon Musk premaguje borzo, »butasto« kalifornijsko koronazaporo, a ni edini, ki se pripravlja na vojno za kupce avtov.

MANAGER
Manager
Manager Spoznajte inštruktorja matematike, ki je postal milijarder 4

Kako se je indijski matematik Bidžu Ravendran s startupom za spletno izobraževanje letos uvrstil med najbogatejše ljudi na svetu.

MANAGER
Manager
Manager Psihologija potrošnje: kakšni kupci so pokukali iz koronakokona. Kupujemo kolesa, kaj še? 1

V Bauhausu pospešeno prodajajo trampoline in bazene, v Enaa letijo s polic televizorji in elektronika, v založbah tiskajo psihološke...